Contact form
Send contact form
Viewers
Online: 0
Today: 34
Call us

Best sellers
164,00 Kč (6,74 €)
Šroub M8 x 1,25 mm levý
23,00 Kč (0,94 €)
89,00 Kč (3,66 €)
SADA SEŘIZOVACÍCH ŠROUBOVÁKŮ
590,00 Kč (24,23 €)
80,00 Kč (3,29 €)
50,00 Kč (2,05 €)
78,00 Kč (3,20 €)
134,00 Kč (5,50 €)
Kohout palivový přímý 1/4
62,00 Kč (2,55 €)
99,00 Kč (4,07 €)
Newest products
ČERPADLO OLEJE PRO H445-450
179,00 Kč (7,35 €)
FILTR OLEJOVÝ PRO KAWASAKI
159,00 Kč (6,53 €)
FILTR VZDUCHOVÝ PRO GGP
79,00 Kč (3,24 €)
FILTR VZDUCHOVÝ PRO TECUMSEH
179,00 Kč (7,35 €)
FILTR VZDUCHOVÝ PRO HONDA GCV160
115,00 Kč (4,72 €)
FILTR VZDUCHOVÝ
161,00 Kč (6,61 €)

49,00 Kč (2,01 €)

322,00 Kč (13,22 €)

41,00 Kč (1,68 €)

41,00 Kč (1,68 €)

Warranty claim

Reklamační řád

 

Vymezení pojmů

 

  1. Tento reklamační řád je zpracován v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník a zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele ve znění ke dni 1. 1. 2014 a vztahuje se na spotřební zboží (dále jen „Zboží“), u něhož jsou v záruční době uplatňována práva Kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen „Reklamace“).

b.        „Spotřebitelská smlouva“ je smlouva kupní, smlouva o dílo, případně jiné smlouvy, pokud smluvními stranami jsou na jedné straně spotřebitel a na druhé straně dodavatel.

c.         „Prodávající“ je Jitka Bernklauová, fyzická osoba, se sídlem Šumavská 111, 389 01 Vodňany; IČO: 60093102, DIČ: CZ6561240532.

d.        Zákazníkem našeho internetového obchodu je „Kupující“. Vzhledem k platné právní úpravě se rozlišuje kupující, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, a kupující spotřebitel. Záruční lhůta začíná běžet převzetím Zboží Kupujícím. Záruční doba činí 24 měsíců s výjimkami stanovenými Zákonem. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v záruční opravě. V případě výměny zboží začíná běžet nová záruční doba.

 

Článek 1

Úvodní ustanovení

Práva kupujícího z vadného plnění (dále jen “reklamace“) musí být vždy uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem. Záležitosti tímto reklamační řádem neupravené se řídí právním řádem České republiky. Prodávající seznámí kupujícího s tímto reklamačním řádem vhodným způsobem a na žádost kupujícího mu jej předá v textové podobě.

Prodávající neodpovídá za vady v těchto případech:

    je-li vada je na věci v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny,

    jde-li o zboží použité a vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, které mělo zboží při převzetí kupujícím,

    vada  vznikla  na  věci  opotřebením  způsobeným  obvyklým  užíváním,  nebo  vyplývá-li to povahy věci (např. uplynutím životnosti),

    je způsobena kupujícím a vznikla nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, zásahem kupujícího či mechanickým poškozením,

    vada vznikla v důsledku vnější události mimo vliv prodávajícího.

 

Článek 2

Uplatnění reklamace

Kupující  má  právo  uplatnit  reklamaci  u  prodávajícího,  v jeho provozovně, v níž je přijetí reklamace  možné  s  ohledem  na sortiment prodávaného zboží, případně i v jeho místě podnikání. Prodávající zabezpečuje přítomnost pracovníka pověřeného přijímat reklamace po celou provozní dobu.  Reklamaci  lze  rovněž uplatnit  u  osoby, která  je  k tomu  určena  v potvrzení,  které prodávající kupujícímu vydal, na účtence či v záručním listě, je-li určená osoba v místě prodávajícího nebo v místě kupujícímu bližším. Kupující je oprávněn vyžadovat záruční opravu v autorizovaných servisních střediscích, jejichž seznam je přiložen k dokumentaci ke Zboží, případně jej sdělí Prodávající na dotaz Kupujícího.

Kupující je povinen prokázat, že mu náleží právo uplatnit reklamaci, zejména doložit datum koupě, a to  buď předložením  prodejního dokladu, potvrzení o povinnostech prodávajícího z vadného plnění záručního listu, popř. jiným věrohodným způsobem. Kupující není oprávněn uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny.

Pokud by uplatnění práva z vad mělo spotřebiteli činit značné obtíže, zejména proto, že věc není možné  dopravit  do  místa  uplatnění  reklamace  běžným  způsobem  či  se  jedná  o  zboží,  které  je zamontované či součástí nemovitosti, posoudí prodávající vadu po dohodě s kupujícím buď na místě, nebo jiným způsobem. Kupující je v takovém případě povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost.

 

článek 3

Lhůta pro uplatnění práv

Kupující může svá práva z vadného plnění uplatnit ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží. U použitého zboží lze lhůtu pro uplatnění práv z vadného plnění zkrátit na 12 měsíců, takové zkrácení lhůty vyznačí prodávající v potvrzení o povinnostech z vadného plnění nebo na prodejním dokladu. Po uplynutí lhůty nelze právo z vad u prodávajícího uplatnit, ledaže se smluvní strany dohodnou jinak nebo prodávající či výrobce poskytne zvláštní záruku za jakost nad rámec jeho zákonných povinností.

Kupující  svá  práva  z vadného plnění uplatní bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že na zboží je vada. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující zboží užívá, ačkoliv o vadě ví.  Uplatní-li kupující vůči prodávajícímu vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění po dobu, po kterou je zboží v opravě a kupující je nemůže užívat. Kupující bere na vědomí, že v případě výměny zboží v rámci vyřízení reklamace neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění. Lhůta skončí 24 měsíců od převzetí po koupi reklamovaného zboží.

Lhůtu k uplatnění práv z vad nelze považovat za stanovení životnosti zboží, ta se liší s ohledem na vlastnosti výrobku, jeho  údržbu  a  správnost  a  intenzitu  užívání  nebo  dohodu  mezi  kupujícím  a prodávajícím.

 

Článek 4

Vyřízení reklamace

Prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitějších případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Prodávající je povinen vydat  kupujícímu  písemné   potvrzení,  ve  kterém  uvede  datum  a  místo  uplatnění  reklamace, charakteristiku  vytýkané  vady,  kupujícím  požadovaný  způsob  vyřízení  reklamace  a  způsob  jakým bude kupující informován  o jejím vyřízení. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu,  nejpozději  do 30  dnů ode  dne  uplatnění  reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Způsob vyřízení reklamace a dobu jejího trvání je prodávající povinen kupujícímu písemně potvrdit.  Kupující  není  oprávněn  bez  souhlasu  prodávajícího  měnit  jednou  zvolený způsob vyřízení reklamace vyjma situace, kdy jím zvolený způsob řešení není možno vůbec nebo včas uskutečnit. Kupující  je  povinen  převzít  si  reklamované  zboží  do  30  dnů ode dne,  kdy  měla  být  reklamace nejpozději  vyřízena,  po  této  době je  prodávající  oprávněn  účtovat  si přiměřené skladné či zboží  svépomocně  prodat  na  účet  kupujícího.  O tomto postupu  musí  prodávající  kupujícího  předem upozornit a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží.

 

Článek 5

Jakost při převzetí

Prodávající  prohlašuje,  že  zboží  předává  kupujícímu  v souladu  s ustanovením § 2161 občanského zákoníku, tedy:

    zboží má vlastnosti, které si kupující s prodávajícím ujednali, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,

    zboží se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,

    zboží je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a

    zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

V případě, že zboží při převzetí kupujícím neodpovídá výše uvedeným požadavkům, má kupující právo na dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze věci nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny v plné výši. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.

Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu, může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.

Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

 

Článek 6

Odpovědnost prodávajícího za vadu, která je podstatným a nepodstatným porušením smlouvy

Odpovědnost prodávajícího za vady, které jsou podstatným nebo nepodstatným porušením smlouvy, se použije na vady zboží vzniklé v době 24 měsíců od převzetí, a to pro vady, u kterých se neuplatní odpovědnost za jakost při převzetí podle čl. 5. Vada je považována za podstatné porušení smlouvy v případě, kdy by kupující smlouvu neuzavřel v případě, že by vadu při uzavírání smlouvy předvídal, v ostatních případech se jedná o vadu, která není podstatným porušením smlouvy.

Je-li vada podstatným porušením smlouvy,  má  kupující  dle  své  volby  právo  na dodání nové věci, opravu,  přiměřenou  slevu nebo na odstoupení od smlouvy (s právem na vrácení kupní ceny v plné výši).  Je-li  vada  nepodstatným  porušením  smlouvy,  má  kupující  právo  na  odstranění  vady  nebo přiměřenou slevu.

Právo na dodání nové bezvadné věci, výměnu součásti, slevu z ceny nebo odstoupení od smlouvy má kupující bez ohledu na charakter vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad.

 

Článek 7

Náklady reklamace a řešení sporů

Je-li  reklamace  uznána  za  oprávněnou,  má  kupující  právo  na  úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním svého práva.

V případě, že prodávající reklamaci zamítne jako neoprávněnou, může se kupující, nebo po dohodě s prodávajícím  obě strany,  obrátit  na soudního znalce z oboru a vyžádat si zpracování nezávislého odborného posouzení vady.

Nedojde-li  k dohodě mezi kupujícím a prodávajícím, může se kupující obracet na existující systémy mimosoudních řešení spotřebitelských sporů, případně na příslušný soud.

 

Článek 8

Smluvní záruka za jakost

Poskytl-li  prodávající  nad  rámec  svých  zákonných  povinností  záruku  za jakost, její uplatnění se řídí tímto reklamačním řádem, pokud potvrzení o povinnostech prodávajícího z vadného plnění (záruční list) nebo smlouva nestanoví něco jiného.

X
Tento e-shop využívá cookies a bez jejich použití není schopen fungovat. Nesouhlasím s použitím cookies na tomto e-shopu (zobrazí se prázdná stránka).